Analityka internetowa w e-commerce

Analityka internetowa w przypadku e-sklepów jest bardzo ważnym aspektem. Jedną z podstawowych zalet w sprzedaży online jest możliwość sprawdzenia wyników prowadzonych działań. Współczesne systemy analityki on-line sprawiają, że możemy połączyć statystyki naszych działań promocyjnych z rezultatami w postaci sprzedaży lub ruchu klientów w naszym sklepie internetowym. 

 

W „analityce internetowej” jest podział na dwa główne źródła pochodzenia danych:
  1. Wewnętrzne statystyki, źródłem ich jest nasza własna baza danych lub wewnętrzne logi (informacje z serwera lub gotowe systemy zarządzania treści)
  2. Statystyki firm trzecich, instalowane w źródle strony internetowej (lub linkowanie jak Goo.gl), bardzo często w postaci kodu JavaScript (wykonywane po stronie użytkownika np. Google Analytics, Gemius Prism, Piwik)

 

Najpopularniejszych narzędziem do analityki internetowej w Polsce jest Google Analytics – narzędzie w swojej wersji podstawowej jest całkowicie darmowe ale pomimo tego, jest w pełni funkcjonalne i umożliwia zarówno użytkownikom mniej zaawansowanym, jak i ekspertom analizować dane ze swoich stron internetowych.